Dagene går jo hurtigt på den sydlige halvkugle, og nu er det vist på tide med en update på hvad vi har fordrevet tiden med de sidste par uger.

Mine kære forældre vendte retur fra deres roadtrip på ”The Gold Coast”, hvilket varmt kan anbefales. Deres sidste dage i Sydney skulle nydes i fulde drag – og den ”danske bacon” færdig ristes 😉 Så, mens arbejdshesten knoklede bag computeren, nød familien Gordon en dejlig køretur til South Head, Watson og Rose Bay. Ved fyraftenstid, kørte vi ind og mødtes med Axel ved Milsons Point. Han kender jo området som sin egen bukselomme (efter utallige frokost gåture), og vi lod derfor kontormusen vise os rundt i området. Vi gik rundt om Luna Park, Lavender Bay og til McMahons Point, hvorefter vi gik tilbage af de små hyggelige villaveje og nød de pletvise kig til Harbour Bridge og Sydney Operaen.

Lørdag stod vi forholdsvis tidligt op for, at tage til Sydney Markets, Chinatown og The Chinese Garden. Hele formiddagen gik dog med morgenhygge og kortspil, så klokken blev over tolv før vi nåede færgen mod Sydney. Axel havde ikke prøvet Monorailen før, så vi måtte alle en tur op i det etbenede skyline-tog som tog os ud til Sydney Markets – hvilket er en kæmpe basar med alt fra grønne parykker, alle mulige slags madvarer, farverige sjaler, guld, sølv og det der ligner ædelstene – ja et ægte krims krams marked. Derefter gik turen gennem Chinatown til The Chinese Garden, hvor Axel gik helt amok med sit kamera – som altid 😉 Haven var fredsfyldt og smuk, med små bænke som bare indbød til hyggesnak – omgivet af vand med kæmpemæssige farverige fisk. Ahhh er åndehul i den hektiske storby.

Om aftenen slentrede vi ned igennem Darling Harbour, hvor vi fandt en taxibåd til McMahons Point. Her havde vi om fredagen set en lille lækker tapas restaurant, Delicious Wines, som bare måtte afprøves. Med en lind strøm af rigtig gode vine og tapas kombineret med god service, ja så blev den dag også afsluttet med maner. Ikke dårligt at blive forkælet (-:

Søndag måtte vi tidligt op og af sted til Taronga Zoo, hvor Matt ventede med sit fantastiske ”bag om hegnet” show og vi fik lov at nyde dyrene tæt på. Min far var specielt optaget af en lille Echidna, min mor af en kænguru, mens Axel næsten fik et kys af en Wallaby!

Senere slentrede vi gennem haven og måtte lige se det store ”Bird Show” – Taronga Zoo har trænet fuglene til at flyve rundt blandt publikum – alt fra en lille papegøje til en kæmpe grib. Helt fantastisk!

Om eftermiddagen var der lige tid til lidt frokost i Balmoral. Der var dog en mindre kø til restauranten…så hvorfor ikke lige snuppe lidt sol mens man venter – kan nogen gætte hvem den desperate struds er?!

Mandag måtte Axel tilbage på arbejde, men hele familien Gordon havde lige en dag til at hygge i Manly, hvor den ellers stod på taskepakning og indkøb af de sidste småting. Da Axel kom hjem var det ned på Whitewater – en meget hyggelig lille restaurant i Manly med udsigt over vandet – til afskedsmiddag med farverige cocktails, lækre bøffer og fabelagtige kaffer til dessert. Mums!

Tirsdag kørte jeg mine forældre i lufthavnen, snøft! Men vi har været så længe om at skrive dette indlæg til bloggen, at vi nu kan berolige jer alle med at de allerede er landet sikkert i DK – og nu igen gør GL. Kongevej og omegn usikre på deres cykler (-: Tak for besøget lyder det fra os begge – det var fantastisk at blive forkælet (så meget), og vi glæder os til at se jer igen til august.

I mellemtiden er det nu blevet weekend igen – efter en travl arbejdsuge for os begge – og vi har brugt dagen på en lille køretur for at finde spændende steder som Axel kunne fotografere, og hvor jeg kunne dase i solen ha ha jeg slægter vist farmand på hva’! Og som planlagt fandt vi en afsides krog i North Sydney, kaldet Balls Head Bay, hvor vi fandt en lille græsplæne for os selv… i en halv time i hvert fald… for herefter kom der en security vagt der viste Axel en video af en 6 feet (ca. 2 meter) lang Python-slange som huserede i området. Hjælp!! Så selvom en pytonslange ikke er giftig, men helst vil kvæle sine ofre i fred, tænkte vi ”NIX – vi skrider!” og så listede vi af og fandt en anden lille krog uden slanger!

I morgen regner vi med, at vi skal ud og kigge nærmere på fyrtårnet på South Head – og hvem ved måske kommer vi også et smut i bølgen blå. Den Australske sommer har været godt blandet vejrmæssigt, men deres efterår er sørme helt i orden – minimum 26 grader pt. Håber I hygger Jer hjemme i forårsvarmen – vi nyder i hvert fald efteråret hernede (-:

Ps. Vi har nu fået vores første BØDE!!! Ja, jeg må jo gå til bekendelse og sige det var min skyld, at Axel måtte vise sit fine internationale kørekort frem for den farlige politimand… Det er ikke sådan når man har en indre racerkører i maven, har mangel på tålmodighed, og var placeret på passagersædet med Axel (også kaldet morfar bilisten med blød hat) bag rattet… Min eneste udvej var at bestemme ruten gennem myldretrafikken! Desværre overså vi begge de 3 skilte (som politimanden pænt påpegede for os) om venstre sving forbudt – ups. Søde uskyldige turist smil virkede ikke – 189$ = ca. 800 kr – for at snuppe en hurtig genvej.. ÆV æv. Kommentarer om Kvinder, Bilkørsel og lign. frabedes tak 😉